• Η άσκηση της αυτοσυγκράτησης!

    Η άσκηση της αυτοσυγκράτησης!

    Πόσες φορές έχει τύχει σε όλους να πηγαίνουμε σε εστιατόρια ή σε σπίτια φίλων και τα πιάτα να κάνουν παρέλαση μπροστά μας … αλλά, τι κρίμα, εμείς να βρισκόμαστε σε διατροφή. Μερικές φορές κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες να κρατηθείς ή άλλες φορές λυγίζεις, τρως σαν να μην υπάρχει αύριο και μετά, οι τύψεις.

    Μια πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ψυχολόγους στην Φλόριντα ανέφερε ότι κάθε φορά που ένας άνθρωπος ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής μπαίνει στη διαδικασία της αυτοσυγκράτησης και βαθμιαία εξαντλεί και ένα μέρος από την αποθηκευμένη του δύναμη για εγκράτεια. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «κάθε φορά που εξασκούμε τον αυτοέλεγχό μας χρησιμοποιούμε λίγη από την αποθηκευμένη δύναμη θέλησης και απαιτείται κάποιος χρόνος ώσπου να συμπληρωθούν και πάλι τα αποθέματα». Ίσως έτσι εξηγείται το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που ακολουθούν για πρώτη φορά ένα υποθερμιδικό πρόγραμμα διατροφής συνήθως το εφαρμόζουν με μεγαλύτερη συνέπεια ενώ κάθε επόμενη προσπάθεια καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολη.

    Στην ίδια μελέτη οι ερευνητές κατέληξαν και σε ένα άλλο συμπέρασμα. Τα άτομα τα οποία είχαν καταναλώσει ένα φυσικό χυμό λίγη ώρα πριν την επικείμενη διαδικασία «άσκησης αντίστασης» παρουσίασαν πολύ μεγαλύτερη ικανότητα εγκράτειας από τα άτομα που δεν είχαν καταναλώσει τίποτα ή που είχαν καταναλώσει κάποιο ρόφημα με υποκατάστατο ζάχαρης. Η γλυκόζη δηλαδή που περιείχε ο φυσικός χυμός αύξησε τα επίπεδα της εγκράτειας μπροστά στη θέα ενός πειρασμού.

    xymos2

    Τέλος οι ερευνητές κατέληξαν και σε ένα άλλο συμπέρασμα. Η διαρκής προσπάθεια για αυτοσυγκράτηση μειώνει τα αποθέματα γλυκόζης στον εγκέφαλο οπότε αν δεν υπάρχει διαρκής επανατροφοδότηση του οργανισμού με γλυκόζη από φυσικές πηγές όπως τα φρούτα και οι φυσικοί χυμοί τότε η δύναμη της θέλησης είναι θέμα χρόνου να εξαντληθεί οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια σε ένα φαύλο κύκλο βουλιμικών επεισοδίων, ενοχών και διακοπής της δίαιτας. Για την ανάπτυξη μιας σταθερής διατροφικής συνείδησης θα πρέπει να την εξασκήσουμε όπως ακριβώς η διαδικασία ανάπτυξης του μυϊκού συστήματος σε ένα γυμναστήριο.

    • Η υιοθέτηση των συχνών σταθερών γευμάτων είναι το πρώτο βήμα.
    • Όταν ξέρουμε ότι θα μπούμε σε διαδικασία πειρασμού, καλό είναι από πριν να έχουμε καταναλώσει κάτι με γλυκόζη 1 φρούτο ή 1 φυσικό χυμό ώστε να κρατήσουμε το μυαλό μας απασχολημένο, και να μην υποπέσουμε σε υπερφαγίες.
    • Η καθιέρωση μιας συγκεκριμένης ώρας για άσκηση, θα δημιουργήσει μια νέα νευρωνική διασύνδεση.
    • Ο οραματισμός και η εστίαση σε ένα θετικό αποτέλεσμα είναι η καλύτερη στρατηγική για την επίτευξη ενός στόχου.

    Διατροφολόγος : Νεφέλη Λουίζου

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης